Slide background

Hondas robuste og legendariske ATV maskiner er kjent for sin utrolige driftssikkerhet og gode kvalitet. Honda er verdens største i ATV markedet med mer enn 45 % av totalmarkedet, og er en verdensledende innovatør av motorisert fritid.

Honda bruker årlig mange millioner på produktutvikling og kvalitetssikring. Nettopp derfor er vi meget sikre på at vi med Honda ATV vil kunne tilfredsstille det mest krevende markedet for ATV brukeren. Disse maskinene er primært beregnet for det profesjonelle markedet som; verk og vesen, borettslag, bonden, vaktmestertjenester etc.

Hvorfor velge Honda ATV?
Motoren i maskinens lengderetning. Motoren i Honda ATV’ene ligger i maskinens lengderetning, noe som gjør at man kan bruke rette akslinger direkte til drivakslene. Effekten av dette er at mer kraft blir overført fra motor til drivaksel.

Reimfri kontra girkasse. Reimdrift er en rimelig automat løsning på en firhjuling. Billig for produsenten men kunden må betale for høyere forbruk og vesentlig høyere vedlikeholdskostnader. Honda bruker aldri reimdrift på sine ATV’er. Isteden bruker de ulike former for mekaniske girkasser som er meget effektive og vedlikeholdsvennlige.  Honda’s girkasse gjør det mulig å manøvrere presist på lave turtall uten å slure på en rem.

Lavt tyngdepunkt. Motoren på en Honda har lavt tyngdepunkt siden de bruker tørrsump. Oljen ligger ikke i et reservoar under motoren, men pumpes via et reservoar som sitter på siden. Den har også en konstruksjon der kamakselen ligger under toppen. Dette gjør at man får en lavere motorkonstruksjon, noe som gir et meget lavt tyngdepunkt – en av årsakene til Hondas stabilitet i terrenget.

Stiv bakaksel. Våre arbeidsmaskiner har selvsagt rett bakaksel. Med en stiv bakaksel belaster ikke hengeren maskinens fjæring, men går rett på akselen og drivverket. Maskinen synker ikke sammen og i prinsippet så drar den bedre jo mer last den har på. en delt bakaksel har i teorien bedre fremkommelighet, men det er til du setter på en henger eller lignende, da synker maskinen sammen og man får dårligere fremkommelighet og den blir mindre manøvrerbar.

Automatisk differensialbrems på foraksel. 
Honda har differensialbrems på framhjulene som slår inn automatisk ved behov. Ingen knapper som må slås av og på, systemet er alltid klart for å hjelpe deg.

De helt nye TRX 420 FE og den helt nye TRX 500FE er gode eksempel på Hondas innovative tankesett. Det helt nyutviklede bensininnsprøytningssystemet er skryt opp i skyene av erfarende ATV brukere, for den raske og lett kontrollerbare responsen. Lavt forbruk og utslipp, men uten at det har gått på bekostning av fart, kraft og akselerasjon

* Alle priser er veil. utsalgspris. Lokal frakt og leveringskostnader tilkommer.

Webdesign og webutvikling: Digi Publishing AS

Cookies